Pages

dinsdag 18 september 2012

Wondermiddel: Argan Olie

Image and video hosting by TinyPic

Tegenwoordig niet meer uit de schappen van een drogisterij te denken; Arganolie. Het wordt verwerkt in shampoo's, stylingproducten, bodylotions en nog tal andere producten. Ik ben al jaren enorme fan van dit product en het werd eens tijd voor een uitgebreide review.

The History of.. Arganolie betekent ook wel Marokkaans Goud. Waarom dit product deze bijnaam draagt, is vanwege de schaarste van de argan bomen. Deze groeien alleen in zuid-Marokko en zijn dus erg uniek en groeien dus niet in iedereens achtertuin. De naam 'goud' dient ook om de uitermate unieke samenstelling van het product te beschrijven. Dit product is namelijk daadwerkelijk goed voor de huid en kan de huid ook echt herstellen. Het is een wonder product en de berberfamilies in Marokko gebruiken het al honderden jaren. Arganolie gaat nu ook Europa overnemen, so get ready and be overwhelmed!

  Image and video hosting by TinyPic

Zoals je al hierboven op de foto kunt lezen zit er in Arganolie een hoog concentraat Vitamine E. Vitamine E is een wondermiddel voor huid/haar/nagels en is voor ieder persoon goed en gezond. Je kan dit product voor verschillende doeleinden gebruiken, uiteenlopend van top tot letterlijk teen..

- Haarmasker
Arganolie is ideaal als wekelijks haarmasker. Je brengt een klein beetje aan op droog of nat haar, laat dit een dag of nacht intrekken en spoelt het er de volgende dag uit. Je haar zal zacht verzorgt en glanzend eruitzien. Als je dit wekelijks herhaalt zal beschadigd haar goed herstellen en zal gezond haar zich optimaal kunnen voeden.

-Haarserum
Duidelijk is ook dat je dit product ook als serum voor je haar kunt gebruiken. Brengt een beetje aan in de puntjes van je haar en ze zullen zijde zacht aanvoelen.

-Gezichtsserum
Ook is Arganolie ideaal om je gezicht te voeden. Vooral voor een gemengde/vette huid is het ideaal. Arganolie is namelijk een droge olie en trekt dus direct in de huid. Geen vettig laag op je gezicht of een glimkop! Ik gebruik het vooral in de wintermaanden 's avonds om mijn huid optimaal te verzorgen.

-Massageolie
Een beetje zonde vind ik zelf, maar je kan Arganolie ook als massageolie gebruiken. Het is namelijk heerlijk zacht en warmt op tussen je handen. Een nek- schoudermassage is ideaal aangezien de olie ook snel intrekt in de huid. Ik gebruik daar liever een ander product voor aangezien arganolie vrij exclusief en prijzig is.

-Nagelriemolie
En als we nog niet alles hebben gehad is deze olie ook wonderbaarlijk genoeg geschikt voor nagelriemen. Je nagelriemen worden er soepel en zacht van en zijn dan weer makkelijk terug te duwen. Ook voor een voet-masker kan je de olie over je hele voeten aanbrengen en 's nachts laten intrekken. Zachte voeten zijn gegarandeerd!

-Droge lippen
De herfst- en wintermaanden komen er weer aan en dat betekent droge lippen. Het smaakt dan wel niet helemaal geweldig maar voedt je lippen zoals het hoort. Ook goed tegen drogen mondhoeken.

Zo kan ik alles wel blijven opnoemen! Dit product is zo multifunctioneel, en je kan het eigenlijk overal en nergens gebruiken.

Image and video hosting by TinyPic


Mijn Arganolie komt van www.arganwinkel.nl . Bij deze webshop ben je er 100% zeker van dat je ook echt 100% pure arganolie krijgt. Deze arganolie heeft ook een eco certificaat dus is het ook nog eens 100% verantwoord.


Ik heb een glazen fles van 50ML deze zie ik zo 1,2,3 niet op de site staan. Wel is er een 100ML plastic flesje (zonder pompje) deze kost normaal gesproken 35,50 EUR maar er is nu een actie waar die 29,95 EUR kost. Je denk wat een hoop geld voor een flesje olie, maar je gaat zeker 1 tot 2 jaar met zo'n flesje doen. Als je het dagelijks gebruikt natuurlijk wel wat minder. De 50ML variant zal dan wel tussen de 10 a 25 euro kosten.


Wel even duidelijk zeggen dat dit dus de 100% Pure Argan olie is. Er is ook een speciale cosmetische variant (zie kleine testflesjes die niet verkrijgbaar zijn in de shop)die je kunt gebruiken voor cosmetische doeleinden. Ik vind eigenlijk niet het verschil alleen qua prijs.


Image and video hosting by TinyPic 

Een handig pompje waardoor je de fles gewoon kunt laten staan. Geen gevolgen als arganolie over je hele badkamervloer ;-)

Image and video hosting by TinyPic 

Je hebt echt maar een een klein beetje nodig om grote oppervlaktes te benutten. Voor mijn haar gebruik ik bijvoorbeeld 2 a 3 pompjes om mijn hele haar in te masseren. Voor de puntjes is 1 pompje meer dan zat.

Ik ben echt net zoals de rest van mijn familie ontzettende fan van argan olie! Het is gelukkig nu wat beter verkrijgbaar zoals bij Arganwinkel, aangezien ik er vroeger wat lastiger aan kon komen. Hopelijk vonden jullie het een handig en informatief artikel en heb ik jullie net zo enthousiast gemaakt!

Ben jij al bekend met Arganolie? Wat zijn jou ervaringen?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...